Морської охорони виконав всі покладені на нього завдання – і з питань забезпечення охорони державного кордону, і доцільної участі у рятувальній операції, і збереження життя й здоров’я людей.

Нещодавно Приморською окружною прокуратурою м.Одеси скеровано до суду обвинувальний акт стосовно командира корабля Одеського загону Морської охорони, де йому інкримінують недбале ставлення до військової служби, що заподіяло істотну шкоду (ч. 3 ст. 425 КК України). Йдеться про ситуацію навколо сумновідомого танкера «Delfi».

За версією слідства, в листопаді 2019 року командир корабля Морської охорони, перебуваючи на службі з охорони державного кордону в акваторії Чорного моря, неподалік Одеського морського порту, знав про наявні на танкері порушення та не вжив заходів щодо його затримання й конвоювання до найближчого порту.

Насправді ж, підстав для затримання й конвоювання судна в порт не було, адже режим державного кордону України не порушувався і порушень прикордонного законодавства з боку судна і екіпажу також не було.

В той же час, екіпаж корабля Морської охорони, виконуючи наказ на охорону державного кордону, після проведення огляду танкера «Delfi», зафіксував низку порушень у суднових документах, відмітив незадовільний стан самого судна, загрозу навігаційній та екологічній безпеці, зокрема, в тих погодних умовах, що прогнозувалися.

?????????????

Про такий стан речей негайно були проінформовані взаємодіючі органи, до компетенції яких належить можливість вплинути на усунення виявлених порушень: Державна екологічна інспекція, Державна фіскальна служба, Адміністрація морських портів, Державна служба морського та річкового транспорту, СБУ та Нацполіція.

Зауважимо, що судно «Delfi» під прапором Молдови перебувало із закритим кордоном в територіальному морі України, користуючись свободою судноплавства, відповідно до норм міжнародного права, – отже, державний кордон України не порушувало.

Враховуючи аварійний стан судна, складні погодні умови, очевидною була необхідність проведення рятувальної операції.

Забезпечення ж безпеки плавання не належить до компетенції Морської охорони Держприкордонслужби.

В рамках розвитку ситуації в порту Південний відбулась міжвідомча нарада всіх структур, до компетенції яких належало вирішення питань з аварійним судном. Рішення наради зафіксовано протоколом, але конкретних дій із буксирування судна і постановки його в порт жодним компетентним відомством передбачено не було.

Коли по відкритих каналах зв’язку капітан судна «Delfi» подав сигнал лиха, корабель Морської охорони залишався поруч, в готовності врятувати екіпаж до прибуття буксирів та катеру Морської пошуково-рятувальної служби. Водночас, корабель Морської охорони за технічними характеристиками не призначений для буксирування судна з таким дедвейтом. Але врятувати людей був готовий.

Таким чином, командир корабля Морської охорони, як відповідальний і професійний офіцер, в межах своєї компетенції виконав всі покладені на нього завдання і з питань забезпечення охорони державного кордону, і доцільної участі у рятувальній операції, і збереження життя й здоров’я свого екіпажу.

Сподіваємось, суд детально розгляне і винесе справедливе рішення в порушеному питанні.

Державна прикордонна служба України підтримує офіцера у відстоюванні чесного імені і беззаперечної компетентності і не вбачає в діях командира корабля Морської охорони складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 425 ККУ.

Больше новостей на нашем телеграм-канале: https://t.me/volnorezodessa