Одеситам розповіли, чому підприємства втрачають свої кошти та податковий кредит по ПДВ

0

На меті запровадження інструментів боротьби із підприємствами щодо недопущення їх “махінацій” зі сплати ПДВ в Державній фіскальній службі України впроваджено цілий ряд механізмів.

Одним з таких механізмів на сьогодні є система автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування (далі — ПН/РК) критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення їх реєстрації (далі — СМКОР), яка була запущена у липні 2017 року та оновлена критеріями ризиковості здійснення операцій у березні 2018 року.

Завдяки існуючій інформаційно-аналітичній системі баз даних є можливість відстежувати податкові накладні, ще до моменту їх включення до податкової декларації, це означає, що податківці в змозі слідкувати за взаємовідносинами з постачальниками у звітному періоді до строку подачі декларації з податку на додану вартість. Це дає право аналізувати та виявляти сумнівних контрагентів платників податків.

Податківці Одещини постійно працюють на упередження, тим самим застерігають платників від співпраці з партнерами, які мають негативну репутацію, що в подальшому не призводить до нарахування додаткових штрафних санкцій. Для того щоб захистити їх, в Офісі великих платників податків ДФС працюють індивідуальні податкові координатори, які вчасно надають допомогу та контролюють будь-які втручання в дії суб’єктів господарювання.

Керівник Одеського управління Офісу ВПП ДФС Вікторія Талпа заявляє, що Одеським управлінням на постійній основі проводиться моніторинг податкових накладних на етапі реєстрації. Про можливі ризики недоброчесності контрагентів ми оперативно інформуємо платників з метою попередження залучення їх в схеми мінімізації податків, повторюся — на етапі реєстрації накладних під час кампанії декларування. У об’ємах наших платників ці торби мізерні, але, проте, це близько 15-20 млн. грн. щомісячно, які платники добровільно не відносять до складу податкового кредиту.

Результати роботи системи свідчить і те, що в Єдиному реєстрі податкових накладних вже з початку 2018 року підприємствами, які обліковуються в Одеському управлінні Офісу ВПП ДФС зареєстровано 2,61 млн.  податкових накладних, або розрахунків коригування (ПН/РК) на суму ПДВ 14,53 млрд.грн. А завдяки можливості відстеження податкових накладних на етапі реєстрації та змоги оперативно реагувати на виявлені ризики, вдалося досягти скорочення обсягів сумнівного кредиту великих платників майже в 4 рази (20,7 млн. грн. за січень-квітень 2018 років  проти 80,9 млн. грн. вересня-грудня 2017 років),  з яких за результатами проведеної роз’яснювальної роботи вже на етапі декларування упереджено включення до складу податкового кредиту понад 50% встановлених ризиків. Також вдалось досягти вдвічі більшого рівня добровільної відмови великих платників від використання сумнівного податкового кредиту.

Для суб’єктів господарювання в Україні дуже важливо оцінити податкові ризики діяльності з своїм партнером по бізнесу. Щоб уникнути можливих проблем від співпраці із сумнівними партнерами в  Державній фіскальній службі також функціонує електронний податковий сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який  містить актуальну інформацію про податкові борги платників податків, що обліковується в інформаційній системі органів ДФС.

За допомогою цього сервісу кожен бажаючий може в режимі онлайн безкоштовно та не втрачаючи на це час перевірити стан справ будь-якого платника податків, який у майбутньому може стати його потенційним бізнес-партнером.  Для цього слід зайти на головну сторінку сайту www.sts.gov.ua та у рубриці «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» ввести код ЄДРПОУ або точну назву платника податків. Результат пошуку надається миттєво.

Налагоджена робота Одеського управління Офісу ВПП ДФС спрямована на оперативне і якісне відпрацювання та упередження ризикових операцій, що призводить до зменшення порушень податкового законодавства з питань використання підприємствами схемного кредиту. Наслідком  є і зменшення  донарахувань по взаємовідносинах з сумнівними контрагентами у порівнянні з минулим роком на 55,1 млн.грн. (2017 – 119,9 млн.грн., 2018 – 64,8 млн.грн.). У зв’язку з цим, при перевірках платників податків, які знаходяться на обліку Одеського управління Офісу ВПП ДФС виявляється значно менше порушень вимог чинного законодавства та звернень до суду. Виходячи з цього, розмір коштів, які спрямовуються на сплату судового збору з будь-яких процесуальних питань, що пов’язані з судовим розглядом також зменшується.

Отже, Вікторія Талпа з впевненістю стверджує, що всі впровадження ДФС направлені на налагодження партнерських взаємовідносин з бізнесом, упередження сумнівних операцій та зростання сервісного обслуговування. З метою недопущення будь яких помилок у звітності, збереження фінансових ресурсів, співпраці з сумлінними платниками податків а не з підприємствами – «партизанами» необхідно використовувати на постійній основі електронні сервіси ДФС, що в свою чергу доводить свою ефективність, бюджет отримує додаткові кошти від ліквідації «схем» і дає можливість збільшувати видатки на соціальний захист населення та розвиток країни.

Больше новостей на нашем телеграм-канале: https://t.me/volnorezodessa