На Одеській митниці схему приховування товарів від розмитнення. Вже нараховано збитків на 47 млн грн 

Так, у межах розгалужених комплексних заходів, працівники ДБР виявили на Одеській митниці понад 130 контейнерів з товарами, термін розмитнення яких, нібито, сплив. Своєчасно посадовці митниці не вжили жодних заходів щодо передачі виявленого товару уповноваженим органам для їх реалізації та направлення коштів у дохід держави чи на потреби ЗСУ. Ймовірно, йдеться про схему ухиляння від сплати податків, що призводить до втрати бюджетом значних коштів.

Під час обшуків на території контейнерних терміналів, слідчі ДБР знайшли елітні автомобілі, техніку, алкоголь, а також продукти харчування тривалого зберігання.

Орієнтовна вартість товару складає щонайменше 47 мільйонів гривень.

Слідчі дії тривають. Зокрема, буде дана правова оцінка діям посадовців митниці, які в умовах повномасштабної агресії росії проти України не вжили жодних кроків для своєчасного наповнення бюджету.

Оскільки власники товарів не звертались до митниці щодо повернення своїх товарів, буде перевірена версія про російське походження товару.

Продукція буде вилучена та реалізована, а виручені кошти спрямують до бюджету.

Також, Державне бюро розслідувань звертає увагу суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності товари яких, на даний час, перебувають у зоні митного контролю та граничний строк перебування яких під митним контролем закінчується, у найкоротший строк звернутися до Одеської митниці щодо його розмитнення та сплати обов’язкових митних платежів та штрафних санкцій.

Зі свого боку у митниці повідомили, що:

Вказана інформація є упередженою та не відповідає дійсності. Станом на сьогодні на території портів Великої Одеси знаходиться 130 контейнерів, за якими власники не звернулися та не подали до митного оформлення, так звані «залежалі контейнери».
Відповідно до ст. 321 Митного кодексу України, ці контейнери набрали статусу таких, що зберігаються на складі митного органу, незважаючи на те, що фактично вони знаходяться на території контейнерних терміналів. У митниці відсутні товаросупровідні документи на ці вантажі та невідомі їх власники.
 
Слід зазначити, що за зберігання товарів у «залежалих контейнерах» митницею нараховується платня у розмірі, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 15.06.2012 № 731 (0,5 євро за метр кубічний на добу). Це близько 35 євро на добу за один контейнер.
 
Усі контейнери є в наявності на контейнерних терміналах та знаходяться під лінійними пломбами. Знищення товарів з цих контейнерів не проводились роками, тож припущення стосовно можливих зловживань під час знищення товарів у «залежалих контейнерах» повністю спростовуються.
 
Крім цього, твердження щодо знаходження в «залежалих контейнерах» високоліквідних товарів, які потенційно можуть забезпечити під час розмитнення суттєві надходження до держбюджету, є досить сумнівним.
 
Зазвичай, у «залежалих контейнерах» знаходяться товари, які мають ознаки контрафактності (простими словами — підробки, які не можуть бути реалізовані), а також товари, які втратили свої споживчі властивості. Треба розуміти, що вартість таких товарів нижча за витрати щодо їх переміщення, зберігання та подальшої реалізації, а в більшості випадків – й утилізації за рахунок держбюджету. Тобто це є економічно недоцільним.
 
Фактично під час обшуків залежалих контейнерів, проведених правоохоронними органами, виявлено: — 19 контейнерів з відходами пластикового виробництва у вигляді обрізків; — контейнер із взуттям, 90% якого є контрафактним та підлягає знищенню за рахунок держави; — контейнер із швейним обладнанням, яке містить ознаки порушень прав інтелектуальної власності, та підлягає знищенню за рахунок держави; — контейнер із зіпсованими макаронними виробами з хробаками, які підлягають знищенню за рахунок держави; — контейнер з вином без відповідних сертифікатів, що також унеможливлює його реалізацію; — контейнер із шприцами, термін придатності яких вичерпано у 2019 році; — автомобіль «МERCEDES» 2001 року випуску.
 
Варто зазначити, що Одеською митницею на постійній основі направлялися до правоохоронних органів відповідні листи про наявність “залежалих контейнерів” для відповідного реагування з їх боку, а наразі систематично здійснюються консультації з керівництвом АМПУ та Одеської обласної військової адміністрації щодо можливої передачі вивільнених контейнерів на потреби ЗСУ.

Больше новостей на нашем телеграм-канале: https://t.me/volnorezodessa