За що одеські податківці вимагають застосування адміністративного арешту майна

За що одеські податківці вимагають застосування адміністративного арешту майна

Кожен ревізор-інспектор вже давно зрозумів, що він не той гість, якого суб’єкти господарювання раді бачити на порогах своїх підприємств. І з власної практики знає, знайдеться чимало тих, кому знайома спокуса не пустити «контролера», який постукав у двері, аби здійснити перевірку. Про це корреспонденту «ВОЛНОРЕЗА» розповів в.о. начальника Одеського управління Офісу ВПП ДФС Євген Ломака.

Євген Ломака

Євген Ломака

Хитрі підприємці розуміють, якщо допуск до податкової перевірки відбувся, надалі предметом розгляду в суді може бути лише суть виявлених порушень податкового й іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а таких порушень може бути чимало. Але, напевне, не всі знають про наслідки недопуску контролерів до перевірки. Головна загроза в разі недопуску посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки — адміністративний арешт майна.

У юристів Одеського управління Офісу великих платників податків з цього приводу вже є позитивна судова практика.

Посадовими особами податкового органу був складений акт про недопуск до проведення перевірки одного з найбільших підприємств України, виробника олійно-жирової продукції. В результаті чого начальником Одеського управління офісу великих платників податків було прийнято рішення про застосування адміністративного арешту майна платника податків.

Не погоджуючись з зазначеними діями податкового органу, платник податків розпочав процедуру судового оскарження, шляхом звернення до суду із адміністративним позовом про скасування рішення про накладення адміністративного арешту на майно платника податків. Основним обґрунтуванням платника податків при оскаржені рішення, було те, що воно нібито підписане особою, яка не мала на те повноважень. Крім того, позивач зазначав, що податковий орган взагалі не мав права на проведення зазначеної перевірки, наводячи надумані обставини, які не підтверджувались фактами.

Під час розгляду судової справи, фахівці юридичного відділу у повній мірі підтвердили наявність повноважень керівника Одеського управління Офісу ВПП на прийняття та підписання зазначеного рішення, а також навели прямі норми податкового законодавства, якими фахівці контролюючого органу керувались під час прийняття наказу на проведення перевірки та подальшого документального оформлення всіх обставин

Судами першої та другої інстанції було повністю підтримано позицію податкового органу та наголошено, що сам собою факт проведення перевірки не може безпосередньо заподіяти майнову чи іншу шкоду особі, не призводить до настання невідворотних негативних наслідків, проведення перевірки є лише процедурою встановлення обставин, які необхідні для контролю за правильністю нарахування і сплати податків та інших обов'язкових платежів.

Податківці наголошують, що недопуск платником податків посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної виїзної перевірки не позбавляє контролюючі органи права вжити заходів щодо організації та прийняття рішення про проведення документальної невиїзної перевірки такого платника, за умови наявності обставин для її проведення. А от необґрунтована відмова в допуску контролерів до перевірки може стати причиною притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб суб’єкта господарювання.


Столярная

Sorry, comments are closed for this post.